Thursday 30 July 2015

Få børstet børnenes filtrede hår uden brok

Herhjemme har vi tidligere haft en daglig kamp med Fidusen, når hun skulle have børstet hår. Hun græd og nægtede konsekvent at lade os komme i nærheden af det – og selv med balsam og leave-in spray, så var det stadig ikke rart for nogen af os.

Jeg har imidlertid fundet to forskellige hårbørster, som har gjort en kæmpe forskel herhjemme i hvert fald. Fidusen børster nu selv sit hår hver eneste dag- og endda helt uden brok.

Jeg bruger dem også selv til mit lange hår, som ofte har en tendens til at samle små – eller større – filtrede klumper – og her er begge børster geniale.

Wet Brush er nemmest at styre, hvis håret generelt bare er lidt filtret, mens man har mere kontrol over Tangle Teezer, når det er en større filtret knude, der skal børstes ud. Fidusen skifter lidt mellem dem og er tilsyneladende glad for begge – og selvom jeg har en betydeligt mere kostbar hårbørste (host – Mason Pearson), så er det altså altid en af disse to, jeg bruger. Med The Wet Brush kan du endda få en lille udgave, som er helt perfekt til børn.

Så jeg kan altså varmt anbefale begge – både til børn og voksne :) Du finder Wet Brush her – og Tangle Teezer her. Jeg kan se, at der findes et par forskellige modeller af Tangle Teezer – jeg har den type, der hedder Salon Elite.


Hvilken dejlig, dejlig, dejlig ferie vi har haft. Nu er den slut og det er tilbage til hverdagen (og det lækre, danske sommervejr tsk tsk…), der står på masser af kontorgøremål på arbejdsfronten og flyttekasseudpakning ovre i privaten. Gys, gys, gys til det sidste.

Jeg flyttede lige inden festival og ferie og har derfor ikke pakket ud endnu og efter en lille måned uden, er jeg begyndt at spekulere på hvad det egentlig er, der er i de 45 (!) flyttekasser. Og om jeg egentlig mangler det. Hvorfor har man (jeg?) dog så mange ting?

De her billeder er fra vores sidste feriedag, der blev spenderet i smukke og hyggelige Annecy. Jeg troede, at det var et lidt (for) vakst slogan, men det er altså ikke uden grund, at det kaldes ‘Alpernes Venedig’. Hold nu op hvor er der bare fint. Der vil jeg gerne tilbage til.

Og sørme om vi ikke også rendte ind i et dejligt udsalg dér hos et af mine franske yndlingsmærker, Sandro. Her shoppede jeg bl.a. ovenviste nederdel og tee og lidt andet rart. Helt igennem perfekt ferie.

No comments:

Post a Comment